Att vara funktionär

Att vara funktionär på våra nationella och regionala tävlingar här på Vallentuna Ridklubb innebär att du hjälper till genom att tex vara parkeringsvakt, hjälpa till i cafeterian eller vid tävlingsbanan. Eller kanske genom att baka så vi kan ha gofika att sälja i cafeterian.

Följ vår Facebookgrupp för funktionärer för att hålla dig uppdaterad om alla tävlingar!

Du som är funktionär gör en stor nytta för klubben och det är tack vare våra funktionärer vi kan hålla våra tävlingar <3

Vi försöker skapa ett schema för funktionärerna så alla har ett pass på några timmar eller halvdag och också hinner kolla in tävlingen, alla fina ekipage och heja på hemmaryttarna. Självklart bjuder vi också på fika och massa kul ihop.

Genom att vara funktionär får man med sig en stor erfarenhet av hur en tävling går till. Du som förälder till barn på ridskolan är hjärtligt välkommen att vara funktionär och få se mer av ridsporten. Att vara funktionär är riktigt roligt för de som inte själva kommit ut på tävlingsbanorna än.

Det finns funktionärsposter för alla, spelar ingen roll om du har hästvana eller inte, eller kan något om tävlingar – alla är välkomna.