bli medlem

Kul att just du vill bli medlem i vallentuna ridklubb!

Om du är elev på ridskolan kommer din medlemsavgift att faktureras samtidigt som din ridavgift faktureras. Du behöver alltså inte kontakta oss om medlemskap.

Om du vill bli medlem, men inte är elev hos oss, mailar du oss på info@vrk.nu.

Vi behöver då dessa uppgifter:
förnamn och efternamn
Personnummer
Mailadress

Du behöver också betalar in medlemsavgiften till Bankgiro: 916-2694. Vi registrerar dig som medlem när vi ser att din avgift inkommit. Ange ditt personnummer som meddelande vid inbetalning.

Medlemsavgifter 2024
Senior 450kr
Junior 350 kr

Medlemsavgifter 2025
Senior 500kr
Junior 400 kr

Vad används medlemsavgiften till?

Den medlemsavgift som föreningen tar ut av medlemmarna ska bland annat täcka in avgift till Svenska Ridsportförbundet, avgift till distriktet samt avgift för den olycksfallsförsäkring man som medlem automatiskt har via Folksam. Att vara medlem i klubben är obligatoriskt om du är elev på ridskolan. i din medlemsavgift ingår bland annat en olycksfallsförsäkring via svenska ridsportförbundet.

Här kan du läsa mer om försäkringen.

HÄr kan du läsa mer om medlemsavgiften.